BLIV FRIVILLIG

Som frivillig ved Aalborg Karneval får du en unik mulighed for at komme med bag kulissen, når vi i fællesskab arrangerer og afvikler Nordeuropas største karneval. Ønsker du alt blive en del af stjerneholdet så læs mere nedenfor.

Frivillig i Aalborg Karneval

Hos Aalborg Karneval bruger vi frivillige til rigtig mange forskellige opgaver under både opbygning og afvikling af International Parade, Børnekarneval, Aalborg karneval og nedtagning efterfølgende.

Vi bestræber os altid på at man som frivillig er mindst to om en opgave, da det er sjovere at være sammen om opgaverne.

Opgaverne kan være opsætningen i Kildeparken, hjælpe til med aktiviteter ved børnekarneval, være hjælper til International Parade m.m. 

Vi imødekommer så vidt muligt den enkeltes ønsker, men du skal også være klar på at løse andre opgaver.

Som frivillig får du:

  • Loyalitetsarmbånd
  • Socialt fællesskab med andre frivillige
  • Invitation til medhjælperfest
  • Invitation til de frivilligdage vi afholder i løbet af året. 

For at blive en del af vores frivilligteam skal du:

  • Være min. 18 år
  • Have en ren børneattest
  • Være serviceminded, fleksibel og tålmodig
  • Have lyst til at skabe en god oplevelse for gæsterne

Tilmelding

Er du interesseret i at blive frivillig, kan du kontakte frivillig@aalborgkarneval.dk.

 

Det er stjerneklart, at uden de frivillige var der ikke noget Aalborg Karneval.

 

Ledige teamlederstillinger

Aalborg Karneval søger Danmarks bedste fårehyrder!

Det kræver noget særligt at få 85.000 glade karnevalister til at gå parade, og Nordeuropas største karneval søger netop nu flere frivillige kræfter til at være med på holdet som paradeledere. Vil du gerne med bag kulisserne som en værdifuld del af en af Europas største parader og trives du i kaos, så er det måske dig vi leder efter!

STILLINGEN

Som paradeleder bliver du en del af et særligt hold af frivillige som sørger for at få 85.000 glade karnevalister fra A til B, og løser de problemer der evt. skulle opstå på vejen.
Du er med i planlægningen af paraden helt fra starten og skal selv være med til at sætte det hold der skal hjælpe paraden i hus.

Paradelederne deles op på de forskellige ruter og har overblikket over musikvogne og live-grupper i deres del af paraden. Den primære opgave handler om at få alle musikvogne sikkert i hus, men der opstår mange uforudsete situationer i en karnevalsparade, som kræver at man kan tage handling og få løst problemerne hurtigt. Paradelederne arbejder tæt sammen, hjælper hinanden og sørger for at alle kommer godt og sikkert igennem dagen.

OM DIG/ ANSØGNINGSKRAV

Du er pålidelig, tålmodig og energisk. Du trives i kaos og elsker en udfordring. Og vigtigst af alt – du elsker karneval. Desuden er du:

  • Smilende og samarbejdsorienteret
  • Opsøgende og har gåpåmod
  • Glad for ansvar
  • Motiveret af at hjælpe andre og arbejde i hold

VI TILBYDER

Muligheden for at komme med bag kulisserne på Nordeuropas største karneval og et af Danmarks største events med gode muligheder for at dygtiggøre dig inden for dit felt i en stilling, hvor du både får ansvar og gode muligheder for selv at sætte dit præg på afdelingen og Aalborg Karnevals organisering fremadrettet. Vi tilbyder en spændende og dynamisk arbejdsplads, hvor en spade er en spade, hvor vi løfter i flok og hvor vi hylder initiativ og gåpåmod.

SØG STILLINGEN

Er dette jobopslag gået rent ind hos dig, og har du lyst til at udvikle dig og sætte dit præg på Aalborg Karnevals paradeteam, så send os en ansøgning og CV til info@aalborgkarneval.dk med overskriften: Paradeleder – (dit navn).

Forventninger og vilkår

Arbejdstøj

  • Du får udleveret en T-shirt fra Aalborg Karneval, som du skal have på under din vagt.
  • T-shirten må ikke bæres til Aalborg Karnevals arrangementer, hvor du ikke er på vagt.
  • Husk gode lukkede sko. Du kan komme til at gå meget og der kan ligge glasskår.
  • Derudover forventer vi, at du har tøj på, som du kan arbejde i og som kan klare vind og vejr. 

Check ind og ud

  • Når du møder ind på din vagt er det vigtigt, at du finder frivilligkoordinatoren og får checket ind. 
  • Det er altid en god ide, at være i god tid, når du møder på en vagt. Kom gerne 15 min. før. Vi har ofte mange, som skal tjekkes ind samtidig
  • Ligeledes er det vigtigt, at du ikke forlader din vagt før du har checket ud ved frivilligkoordinatoren.
  • Stedet for check ind og ud vil du modtage på mail, da det er forskelligt alt efter hvilken dag du har vagt.
  • Du vil få udleveret loyalitetsarmbånd ved check ud (medmindre du arbejder ved Aalborg Karneval d. 28.05.2022).

Under din vagt

  • Vi forventer at du besidder fleksibilitet under din vagt, da vi kan komme ud for at du er nødt til at blive lidt længere eller får en anden opgave end du oprindeligt havde. Det skyldes, at vi er et stort arrangement og der nogle gange opstår uforudsete opgaver.
  • Frivillige kan også komme til at skulle vente på deres næste opgave. Her er det vigtigt at væbne sig med tålmodighed og bruge muligheden for at slappe af. Opgaverne kommer nogle gange i klynger og der vil være tidspunkter, hvor der er knap så travlt. 
  • Opsøg gerne din frivilligkoordinator, hvis du mangler noget at gå i gang med.
  • Husk opladt telefon med alle relevante numre indtastet (Numrene vil du modtage på mail i Maj)
  • Aalborg Karneval udlevere ørepropper eller solcreme, hvis du skulle få det behov.

Afbud og forsinkelse

  • Afbud kan ske på mail. Er der mindre end 48 timer til din vagt skal du ringe til din frivilligkoordinator.
  • Er du forsinket er det vigtigt, at du kontakter din frivilligkoordinator telefonisk. Skulle du være forsinket, kan du blive flyttet til en anden opgave. 
  • Hvis du ikke møder op til din vagt vil du blive blacklistet fra at være frivillige ved alle arrangementer arrangeret af Aalborg Karneval i 3 år. 

Alkohol og rusmidler

  • Det er ikke tilladt, at møde på vagt påvirket af alkohol eller rusmidler. Det er heller ikke tilladt at indtage alkohol eller rusmidler under din vagt.
  • Udlevering af mad og drikkevare til personer, som ikke er frivillige anses som tyveri. 

Adfærd og transparens

  • Når du er frivillig hos Aalborg Karneval, er du vores ansigt udadtil. Du vil møde vores gæster, og vi forventer, at du gør dit bedste for at give dem en god oplevelse. 
  • Det er ikke tilladt at ryge foran vores gæster, mens du er på vagt. Har du behov for at ryge i din pause, før eller efter en vagt henviser vi til afmærkede områder ved Frivilla.
  • Aalborg Karneval tolererer ikke mobning eller krænkende adfærd. Oplever du grænseoverskridende adfærd, er du altid velkommen til at tage kontakt til din frivilligkoordinator eller andet personel ved Aalborg Karneval.

Værdigenstande

  • Medbringer du værdigenstande til din vagt ved Aalborg Karneval er det på eget ansvar. Vi tilbyder et sted, hvor du på eget ansvar kan stille dine ting. 

Arbejdsforsikring

    • Som en del af stjerneholdet er du forsikret som en del af den lovpligtige arbejdsskadeforsikring. Forsikringen dækker personskade og ikke for private ejendele. Forekommer skader, skal din frivilligkoordinator informeres omgående. 

AALBORG KARNEVAL NYHEDSBREV

Her kan du tilmelde dig vores nyhedsbrev.

NAVN:




EFTERNAVN:




E-MAIL: